torsdag

medvind, motvind, storm

Plötsligt händer det att jag uppdaterar bloggen två dagar i rad..
Igår var jag ledig, tog med mig ett gäng på ytterligare en utflykt ner till sydsidan fast denna gången till ett ställe som heter Matala. Tydligen bodde det massa hippies där i grottor för ett tag sen. Jätte trevlig strand. Grottorna som hippiesarna bodde i fanns kvar, jag hittade även en del hippies som satt och sålde smycken som de gör för hand, jätte fina smycken, jag köpte inte ett enda, ångrar mig lite faktiskt.
Igår var vi även iväg på en pesonalaktivitet, vi bowlade. En gång för ganska länge sedan var jag lite duktig på bowling, det är jag inte längre, men det var väldigt trevligt och väldigt roligt. Den största tävlingsmänniskan vi har vann och tur var väl det för han är även den största dåliga förloraren vi har här, så allt för familjefriden.
Som många av er vet har det varit en del motvind för oss här på kreta, vi har haft perioder med ganska mycket medvind också men just nu har vi hamnat mitt i en storm. Jag vet inte riktigt vad som händer men antagligen börjar folk bli trötta, det har gått ganska lång tid av säsongen och det är nu man kommer på att det är ganska lång tid kvar innan man kommer att åka hem, Motivationen är inte jätte hög, orken är nästan helt slut, den positiva energin den finns men den sitter ganska långt inne och orken för att få fram den finns som sagt knappt.
Jag vet inte hur jag ska göra eller hur jag ska bete mig för att få upp det positiva tänkandet eller få upp folks motivation igen om det är någon som har lite tips så mottages det tacksamt.
Jaja som ni vet så löser sig ju allting tillslut så jag har egentligen inget alls att oroa mig för. För det löser sig.
peace, love and understanding...

1 kommentar:

  1. Hej min underbara!!
    Det där med motivationen e inte lätt.. speciellt inte om alla tycks ha tapppat den. positiv energi främmar postivi energi; men det går oxå andra vägen tyvär. sen måste du själv besluta om det e värd att fortsätta - bara du kan svara på det mitt hjärta! OM jag kan va till hjälp måste det va att ge dig lite positiv energi genom ord og tankar.. du e stärk, vacker, du e kreativ och du e en mogen tjej med massor av goda ideer - oavsett vad du bestämmer dig för kommer du lyckas.
    Fråga chefen om ni kan få mer tid till personal aktiviteter, ge nån ledig om det passar sig eller bara beröm även fast det känns lönlöst.. maskerad fest e en hit!!! kanske kommer det tillbaks lite leenden och den där extra energi`n som tyck saknas fullkomligt.
    Ja; det e ett tag tills du ska åka hem; men det kommer ju mer besök.. :)

    Här hemma har du vårat fulla stöd; oavsett vad du bestämmer dig för!!! Och du e mycket, mycket älskad min vän.

    Din Monki

    SvaraRadera