torsdag

Ledig dag + Roadtrip + själv = hur bra som helst

Som rubriken säger var jag ledig och tog mig själv på en Roadtrip till sydsidan, Paleochora heter stället jag hamnade på. Vår hotellchef har varit där antagligen ett flertal gånger och rekommenderar varmt det stället. Nu har jag också varit där och rekommenderar det varmt vidare.
Jag hittade en avlägsen strand som heter Cantina Paradise, hur mysig som helst, nästan inget folk, hängmattor på stranden och dessutom ett spa. Vad passar väl bättre för mig än en bok i en hängmatta och sedan en helkroppsmassage. Det är vad jag kallar vardagslyx.
En vis karl jag träffade lärde mig en gång att man aldrig får åka samma väg två gånger när man är ute på roadtrip, jag lydde detta råd och fick se massa fina saker på vägen, nackdelen var att jag hamnade bakom två bussar, och på dessa snirkliga smala vägar går det verkligen inte snabbt fram för dessa fordon. ca 40 km/h hela vägen hem. Plötsligt blev en ganska kort resa ganska lång men vad gör det när man är ledig, jag fick ju njuta av jätte vackra miljöer.
Snart kommer det besök till mig jag har sagt det förr men jag kan inte säga det tillräckligt många gånger, Fina Monica kommer ju :)
Sen har jag mammas och pappas besök att se fram emot, och sen kommer fina syster ner igen och hälsar på, då kära syster ska jag ta dig till Paleochora, så att du också får se detta vackra ställe.
Kärlek till er alla, ni får gärna kommentera ibland med det gör det lite roligare att skriva, jag ser ju att ni läser...

2 kommentarer:

  1. Heeeeeeej! Den där hängmattan ser inte illa ut, heller inte spa på sin lediga dag! Du gör rätt i att pyssla om dig själv min blomma, om exakt 10 dar kommer jag ner och då kan jag ta över pysslandet!!! Längtar tille en dag med cab, soligt väder och fina stränder.. mat och vin och massor med skvaller! DET gillar vi ;)) Hihihi! Sen e det bra du bloggar så vi kan holda ett öga på dig.. känns bra o veta att du mår bra, du e jätte duktig på att fotografera med!!

    Ha en underba vecka min schöna böna, countdown nu..

    Kärlek till dig i massor från mig & Martin

    SvaraRadera
  2. hej gumman, det verkar som om du vidgar dina vyer! häftigt att du ger dig iväg på lite äventyr och inte bara jobbar!
    fortsätt att ha det jätte gott.
    ja nu är min semester slut börjar på måndag, attans vad 4 veckor går fort.men vi har haft en underbar ledighet nere i juggelandet! nu vet vi vart vi ska åka nästa gång misstänker att ni kusiner blir sugna på att följa med.
    sköt om dig kramar från faster mi o nedjo.

    SvaraRadera