fredag

Harald ?!

När jag går ut genom min dörr igår för att ta min dagliga promenad till jobbet, slänger jag ögonen ner i en blå balja som står på en stol, och vad ser jag där ?? Jo den största spindel jag någonsin sett i mitt liv, först håller mitt hjärta på att stanna sen kommer jag på att jag måste hämta min kamera och ta kort på det lilla aset för att annars kommer ingen att tro mig.
När jag kommer till jobbet berättar jag för mina grannar om det lilla aset och frågar om de har sett den, jovisst har vi det får jag till svar, din granne har döpt honom till Harald.
Ok jag har en tendens att döpa saker och känner lite att om man ger ett djur ett namn så kan man inte döda dem utan de måste behandlas med respekt, så länge de inte rör mig så ska jag inte röra dom (jag har den dealen med ett antal djur i min lägenhet och än så länge har dom skött sig bra) men den här spindeln måste ju bara försvinna, han kan inte sitta där utanför min dörr och se så äcklig ut som bara spindlar kan, tänk om han får för sig att det är mycket trevligare hemma hos mig än utanför, då kommer jag få en hjärtinfarkt. Och mina grannar kommer få en inneboende, iallafall under nattetid, för Harald ska minsann inte få nöjet att sova jämte mig utan att jag vet om det, så full kommer jag aldrig att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar