fredag

Kultur + smart e det jag ?

Min lediga dag i onsdags valde jag att spendera på Knossos palatset, en utflykt vi har på hotellet.
Tycker att kultur kan vara ganska roligt framför allt om man väljer det själv, dock kunde jag inget om palatset innan så det bli väldigt mycket information på väldigt kort tid, mycket av informationen är också bara teorier, det kanske såg ut så som det gör på bilderna, det kanske var som såhär, men det är väl så med det gamla som man inte kan bekräfta eller vet så mycket om. Då är det svårt för mig att ta till mig informationen.
Vi tre som var iväg var Linda den helt fantastiska guiden och Mia-Maja, efter lunchen skulle vi gå och prova lite hattar bara för skojs skull, vi hittade de tre fantastiska sombrerosarna som ni ser på bilden, vi kunde inte låta bli så nu är jag en stolt ägare av en sombrero, precis den souvernin man behöver ha med sig efter en utflykt på knossos. Eller kanske mer precis det minnet man behöver ha med sig hem efter en säsong på Kreta.
Vi ser iallafall fram emot vår kväll på det berömda Atlantis iförda sombero och drickandes tequila, det kommer att bli en galen kväll det är jag säker på. Jag tycker egentligen inte ens om tequila men vad gör man inte för att få använda den snygga hatten, och vara en del av de tre gringosarna ?!
Vi funderar även på att använda vissa bilder till reklam för Langley, jag vet inte om det kommer att uppskattas men varför inte försöka, kanske kan jag börja tjäna pengar på det. Då måste ju min framtid vara säkrad.
Nu är det bara två dagar kvar till den bästa dyker upp, jag ser så mycket fram emot det, av en slump visar det sig att min kära kusin och hans flickvän också kommer till Kreta på söndag fast de kommer bo lite längre bort från mig.
Igår fick jag också det positiva beskedet att fina Sara antagligen kommer och hälsar på mig, sen kommer mamma och pappa och säger hej till mig, jag är lyckligt lottad som får så mycket besök under min vistelse här nere. Det betyder så himla mycket.
Nu ska jag hem och lägga mig och sova en liten stund innan det är dags att gå till jobbet igen, idag är det fredag vilket som vanligt betyder nya gäster och ny arbetsvecka helt underbart.
Ta hand om er alla så hörs vi snart igen.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder! :)Du får låtsas att tequilan är jäger, då kommer det inte vara några problem för dig! ;) Fortsätt skriv, alltid kul att läsa! :)

    Kramar från Storen!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen. Ja, kultur skadar nog inte men är nog oftast lite tråkig, ha ha. Men ni lyckades nog ha roligt samtidigt och då underlättar det ju en del. Kul med så mycket besök. Fortsätt ha det underbart. Kram Nutte med familj.

    SvaraRadera
  3. Min kära Caroline

    Bättre sent än aldrig carro, Det är lika roligt att läsa varje gång du skriver, du verkar ha det toppen, så mycket du får se och göra. Låter som en saga men sann. En resa som du aldrig glömmer. Du är den värd. Här är det ömsom regn ömsom sol och mycket kvavt. Själv mår jag mycket bättre mest sen du ringde. Alla mår bra. Nu börjar skolan Anton i 7an Robert i 6an och rasmus i 3an inga små längre. Sen tittar vi framåt tills du kommer hem åtminstone och hälsar på? Det längtar vi efter. Men du får ju också besök hemifrån, det ser väl du fram till. Hoppas du får det bra och vi hörs snart.

    mvh mormor, morfar och benji

    PS. Snälla carro skicka ett kort till rasmus
    Makrillvägen 128 43274 Träslövsläge

    SvaraRadera
  4. kära syster :) tycker ni klär otroligt i era sombreros.. sommaren är påväg bort nu, sociten är stängd, bodegan har haft öppet sin sista söndag, krogarna får nu bara stänga 1 och snart plockas uteserveringarna bort! dystert ocg tråkigt just nu.. känner att jag behver komma bort nu nu nu och krama dig! Verkligen välbehövligt med ny energi.. Saknar dig massor.. måste ringas snart! Lova you.. puss puss // B

    SvaraRadera