onsdag

strejk och åter strejk

På grekland strejkar man, gärna ofta och för allt. Just nu är det strejk hos de som levererar bensinen, de har bestämt sig för att strejka fram tills på fredag, alltså ingen bensin på mackarna. Var ute och åkte en sväng när strejken bröt ut, jag har aldrig sett sådana köer till bensinmackar, helt galet. Stor nackdel för mig dock eftersom jag är ledig idag och skulle åkt iväg med bilen, men ingen bensin ingen roadtrip, otur för mig. Tänk om man skulle börja göra så hemma strejka lite hipp som happ, undra om det blir bättre ? Jag vet inte hur det slutar efter strejkerna här nere om grekerna får som dom vill eller om dom bara ger upp och sen är det bra.
På bilden ser ni min hängmatta jag har fått. Mina fina grannar Johan och Fredrik hade en hängmatta de aldrig använde så jag frågade om jag fick den, det fick jag men villkoret var att jag lagade den själv eftersom den var trasig. Jag har inte riktigt haft ork eller lust till det så jag har bara tänk tanken att göra det. Häromdagen när jag kom hem sa de till mig att något nog har blåst sönder på min balkong för det smällde på ganska bra där uppe (min altandörr går inte att stänga ordentligt så det hade inte varit omöjligt att det blåst sönder eftersom det varit ganska mycket vind här nere det sista) när jag kommer upp på altanen står den där, lagad och jätte fin, min hängmatta. De senaste två kvällarna har jag legat i min hängmatta tittat på film och bara njutit av min vackra utsikt, som vanligt har jag dock inte sett slutet av någon av filmerna eftersom jag har en tendens att somna, men skönt är det, jag ser fram emot många fler kvällar i min hängmatta med bra filmer eller kanske en bok. Tack kära vänner för att ni fixade hängmattan till mig, ni är alltid välkomna hos mig att äta frukost efter detta!
Vad händer annars här nere ? Jo det knallar på, jag jobbar, äter, sover och umgås med folk. Det där gamla vanliga som jag berättar. Om 18 dagar kommer Monica och Martin ner och hälsar på mig, det ser jag verkligen fram emot, tyvärr är det svårt för mig att kunna ta lite ledigt men det får bli som det blir, jag har ju iallafall en dag och den ska spenderas tillsammans med dom och ingen annan !! Då ska jag ta dom till Elafonissi tror jag en jätte fin strand som man måste ha sett om man ändå är på Kreta. Sen ska vi bara mysa och prata skit resten av tiden. Halva säsongen har gått, det känns inte så, tiden har gått så fort. Hoppas att det fortsätter att knalla på fort det hade varit skönt. Hoppas också att jag vaknar en dag och får den där känslan att jag vet vad jag känner hur jag vill ha det. Dock känns det tveksamt att det kommer hända. Den som lever får se.
Idag blir det en sväng in till Kalilves för lite sol och bad skönt att komma från almirida en liten sväng iallafall även om det inte blev som jag hade tänkt mig. Det blir ju inte alltid det, kanske lika bra det.
Kärlek till er mina nära och kära...

2 kommentarer:

  1. ja du, för en annan låter det som paradiset och bilderna är fantastiska.Sen finns ju baksidan att du måste jobba men så är det ju. Jag tror att vi läsare fastnar nog för allt det fina och underbara vi läser och ser. Ha det fortsatt underbart och njut när du kan. Massor av kramar Nutte med familj.

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Det verkar som att du har det underbart! Det har vi med kan jag lova fast hängmattan saknas:) ha det fortsatt toppen! O du! Rätt som det är faller allt på plats med vad du vill med ditt liv, när man minst anar det så så har det gett sig själv, man ger ödet en liten knuff åt rätt håll, pussar o kramar från faster mi o Nedjo

    SvaraRadera