lördag

längtar, saknar, funderar...

I brist på fotografering får det bli ett litet inlägg om vad man kan sakna hemma.
Jag saknar mina vänner massor, jag saknar mina systrar och min familj jätte mycket, jag saknar sommarkvällar i Varberg nere vid ankaret eller fästningen eller på en uteservering med kallt gott rosé och trevligt sällskap, jag saknar en engångsgrill eller en vanlig grill som man kan grilla korv på med senap och ketchup som smakar gott. Här är allt så sött ketchupen har inte den magiska verkan att ta bort smaker som man kanske inte alltid tycker om, den förvärrar dom, jag har provat.
Jag saknar att njuta av en kopp kaffe utan att behöva svettas ihjäl under tiden jag dricker den.
Oj vad mycket jag kan sakna, kan inte ens få ner allt i ord här, men ändå även fast det saknas känner jag inte att jag vill hem, det är en konstig känsla. Har varit borta ett tag nu och kommer vara borta ett tag till innan jag kommer hem till ett antagligen regnigt sverige i november, tankarna far i mitt huvud, vad ska jag göra sen ? Är jag nöjd nu ?
Den som lever får se.
Nu är det dags för lunch i paradiset, jag ska försöka ta lite mer bilder på min tillvaro jag lovar att iallafall göra mitt bästa.
Tänker på er alla hemma.

4 kommentarer:

  1. Hej hjärtat!

    Ser ut som att du har det helt grymt!! Vilken fantastisk vy och härlig strand! Vi saknar dig med men det är inte så långt kvar och tiden kommer att gå fort!! Snart är ju ändå den svenska sommaren över och Varberg återgår till vinterdvala, dock så har ju du en grym höst att se fram emot!!!

    Ta hand om dig o gör allt som du bara kan göra i konspirations-landet!!!!

    Pussar o kramar! / D.K

    SvaraRadera
  2. det är fuskigt att du verkar ha det så bra jag saknar dig jätte mycket jag skickar en bamse kraaaam från anton andersson

    SvaraRadera
  3. Du är saknad här hemma vännen! Du kommer klara tiden som är kvar galant! Du är en stjärna:) ta hand om dig nu! Puss och kram från mig*

    SvaraRadera
  4. Hej älskling vi saknar dig jätte mycke men som tur är går tiden fort. Vi ses ju snart var rädd om dig puss mamma

    SvaraRadera