torsdag

min vardag...

hej alla mina trogna följeslagare...
Jag försöker fånga min vardag på bild för att inte behöva skriva så mycket, men när jag väl sätter mig här så går fingrarna i ett, även om jag inte har så mycket att berätta så tycker jag att det är kul att skriva här, jag tycker det är kul att se att folk läser det jag skriver och jag tycker det roligaste av allt är när folk kommenterar det jag skriver.
Ja vad har då hänt enligt bilderna ovan..
jag har försökt att få lite högre mysfaktor i mitt hem, det behöver inte kosta så många kronor här nere för att få det lite mysigt, lite klistermärken på väggen och lite kuddar..
Mina gåvor hemifrån på en tvättlina upptejpad på väggen.. ja ni ser hur enkelt som helst.
igår var jag ledig, umgicks med två av kockarna, vi var på ett ställe som heter jumbo en gigantisk leksaksaffär/alltiallobutik, där fanns nog allt, hur kul som helst. Kockarna hittade hjälmar och svärd och ja varför inte, det var fullt krig på altanen hemma under kvällen. Det är viktigt att man behåller sitt barnasinne, allt blir så mycket roligare då.
Vi spenderar mycket tid på våra altaner och dricker kaffe, öl, vin, vatten, iste, ja det mesta gör vi tillsammans på våra altaner, det är jätte mysigt och jätte trevligt att bo så som jag gör just nu. Och vad finns egentligen att klaga på när man ser den fantastiska utsikten och bara kan njuta av solnedgången varje kväll, inte så mycket alls faktiskt.
Jag trivs fortfarande så bra här nere, ingen ordentlig hemlängtan ännu, visst det ska bli skönt att komma hem så småningom men inte än.
Nu ska jag ta och bege mig till jobbet, ser fram emot kvällen, det kommer att bli en bra sådan.
Allt känns lite lättare nu också när det bara är en månad kvar till min fantastiska Monica kommer på besök. Oj vad vi ska ha det mysigt tillsammans, och Martin får vara med på ett hörn också.
Tänk positiva tankar och ångra inget som fick dig att le... kärlek.

6 kommentarer:

  1. HEJ UNDERBARA DU!!

    Fick precis min biljett i min mailbox, allt e klappat o klart inför resan, ska bara ta av mig 25 kg så jag kommer in i den där bikini`n... hehe, oavsett så kommer vi med gott humör, törstiga på sol, vatten, lek och mythos!! Ååå vad underbart det ska bli å sitta på stranden med dig, titta på solnedgången och prata - bara du o jag! Martin ser fram emot att komma oxå - han tycker ju du e grym mitt hjärta!!

    Bra att ni leker lite där nere, man behöver ta fram barna anden en gång i bland! Ta hand om dig så länge, jag räknar timmar nu..

    Love

    SvaraRadera
  2. Frågan är ju nu då, vilket krig var bäst...svärd i grekland eller snöbollskrig på torget? :)

    //Storen

    SvaraRadera
  3. oj storen vilken svår fråga... jag skyller på att det är helt olika klimat vid tillfällena så båda krigen var lika bra :)

    Jag tycker inte att Martin är så tokig heller Monica :)

    SvaraRadera
  4. sill krille (kristian) :)17 juli 2010 kl. 16:01

    vilken underbar utsikt du har... älskar nattfoton speciellt närr man har så fin utsikt :)

    SvaraRadera
  5. Hej du. Just nu sitter vi i jugge land och har det otroligt hett. Vi har precis grillat en liten gris och provsmakat plommomnbrannvinet ur ekfat. Pa tisdag aker vi till Krk och hoppas att varmen foljer med oss dit. Manga halsningar fran Far o Mor o Marie O Nedjo

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!

    Glömmer av att kolla din blog ibland, men när jag väl kommer på det är det helt underbart att titta på bilderna och drömma sig bort till ditt paradisland. Kram från Sara

    SvaraRadera