lördag

då var jag här igen...

Nu var det så där längesen igen. Fast nu har jag en bättre anledning, jag har flyttat upp till grannbyn som heter Plaka, har fått mitt eget rum i ett hus tillsammans med guider, kockar, och barnklubb istället för med servisen, jätte skönt. mitt nya rum är större, jag har en egen altan, med den fantastiska utsikten som ni ser på bilderna, där är tyst och skönt eftersom det ligger en bit från byn. Nackdelarna då, lite längre att gå vilket innebär att jag inte orkar bära med mig min dator när jag ska till och från jobbet, det är uppförsbacke nästan hela vägen från jobbet och då blir datorn plötsligt jätte tung om man ska bära den hela vägen. Men det är inte bara nackdelar med uppförsbacke, jag ser det som träning och det är ju alltid positivt.
Vad händer annars i mitt nya fantastiska liv ? inte alls mycket faktiskt, jobbar på som vanligt. Ska försöka mig på att sätta ihop en vinprovning för personalen, det är nytt för mig och väldigt spännande, vi får se hur det kommer att gå men jag tror på mig själv och jag tror att jag kommer att lösa detta galant !
Vi har fått ner all personal nu två nya kockar och en ny servitör, nu hoppas jag att alla bestämmer sig för att stanna kvar så att vi en gång för alla kan få ordning på det här stället, annars går nog orken ur mig helt och hållet och det har jag ingen lust med.
På onsdag är jag ledig igen det är välbehövligt just nu, vi har haft lite sjuk personal och då blir det lite mer jobb, så nu ser jag fram emot en ledig dag tillsammans med lite mer folk hoppas jag får se vad för människor som är lediga tillsammans med mig, det är alltid spännande.
Nej jag känner mig verkligen tom på ord och inspiration idag, men nu vet ni att jag lever och har det bra.
Kärlek till er alla underbar människor !

3 kommentarer:

  1. Du får det bara bättre o bättre, snart kan du nästan inte få det bättre. Du verkar ha det superbra. Hoppas att det fortsätter så.

    Saknar dig!

    MVH Emil

    SvaraRadera
  2. Hej älskade syster! Låter härligt att du fått flytta till något större. Underbara bilder finns inget att klaga på :) jag saknar dig massa får ta och prata på Skype snart. Ta hand om dig gumman . MYcket kärlek till dig <3 // lilla syster

    SvaraRadera
  3. hej älskade :) oj oj rena lyx boningen om man jämför med ditt andra lilla rum :) ser fram emot att komma och bo hos dig, dock inte dela säng! ack va trångt det kommer bli.. haha.. men också mysigt! ser iaf ut som du har det toppen och utsikten är oslagbar! saknar dig otroligt mkt!! Ta hand om dig så hörs vi snart igen! Älskar dig! Massa pussar <3 // B

    SvaraRadera