tisdag

Båttur igen...

Igår var jag ledig igen, en del har det för bra.
Jag valde att följa med på vår båttur som vi har, inte samma som jag var på förra gången utan vi har bytat ut den mot en mycket bättre.
Enda nackdelen när man väljer att följa med på aktiviteterna som jobbet har, är att det blir tillsammans med alla gästerna och man är egentligen inte ledig. Men om man nu ska kalla det att jag jobbade så hade jag en förbannat bra dag på jobbet.
Jag hängde mycket med barnklubben och då innebär det att man får leka och skoja med barnen och äntligen kände jag att jag fick lite användning av min utbildning, eller ?!
En av våra tillfälliga barnklubbsledare den beryktade "henke penke" kom på den mest briljanta idén, vi låter barnen rita på min rygg, det är ju jätte skönt att bli kliad på ryggen och vad är då bättre än en massa barn som vill rita på ryggen ?! Hur smart som helst, hela båtturen satt det barn och ritade massa bilder på hans rygg och ja jag kanske målade en och annan gubbe också.
Väl på stranden fick man en minut iallafall där man nästan hann somna men nån smart människa ställde påsen med alla leksaker precis jämte mig, och barn är inte så försiktiga och finkänsliga som man kan önska alltid, så det blev en kort paus.
Sen var det dags för barnen att börja gräva en jätte stor grop som någon så småningom ska bli nedgrävd i.... ja ni kan ju gissa vems tur det var, där satt jag med sand upp till hakan och barn som inte är särskilt bra på att sikta vart sanden ska hamna så min lunch bestod igår och för övrigt en del idag av sand i massor, när jag duschade igår efter turen hittade jag sand på ställen på min kropp som jag inte ens visste fanns. Men vad kul det var och som barnen skrattade, det är helt underbart att det krävs så lite. Kanske skulle jag valt att bli barnklubbsledare istället för att jobba i restaurangen, det är lätt att vara efterklok.
Nu sitter jag och avnjuter en kopp kaffe, stark som attans men det är väl bra för då vaknar man till en del, och magen sätter igång den med.
Tror faktiskt jag ska ta mig ner till stranden en sväng innan det är dags att ta sig till jobbet.
Imorgon ska jag hålla i mitt första personalmöte, det ska bli spännande att se hur det kommer gå och vad som kommer att tas upp från servisen, mycket känslor och mycket spänningar här nere nu men jag säger som jag sagt ett bra tag, det löser sig, för det gör det väl alltid ?! Hoppas jag, jag tror det iallafall... även om det inte alltid känns så.

Ha en helt underbar dag alla ni, så hörs vi snart igen, lämna mig gärna en liten kommentar till mig, jag ser ju ändå att ni är några stycken som läser, det gör det mycket roligare att skriva då.

Kärlek till er !!!

6 kommentarer:

  1. Hallo. Du har ju en fantastisk gåva att skriva och berätta om dina äventyr, alltid lika roligt att läsa(man står ju faktiskt aldeles ensam och skrattar högt när man läser). Det låter som du har det gott emellanåt och det behöver man. P-mötet kommer att gå galant, inget tvivel om detta. Fortsätt njut och ha det underbart. Kram Nutte med familj.

    SvaraRadera
  2. Åh vad underbart allt låter Carro!! Hejaheja, p- mötet går säkert jätte bra!! Hur är allt för överigt? Går inte en dag utan att jag tänker på er! Pussar!!! // Carro

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Låter jättehärligt! Hur många säckar med svarsbrev på kontaktanonsen har du fått? Ska snart sluta jobba och bege mig ner till Damernas snart. Här är toppenväder denna veckan.
    Massor av varma Kramar
    Sandra

    SvaraRadera
  4. Hej Carro!
    Har inte hunnit att kolla dina inlägg, (stressigt innan semestern) men när jag väl fick lite tid at gå in så var det minsann en hel del man fick läsa, alltid jätteroligt att läsa dom. Det viktigaste är att du mår bra och trivs med det du gör (och gör du inte det så vet du ju alltid var din brevlåda bor) Hörs i augusti när vi kommer hem, om inte jag får tag på någon gammal dator uti bursen där nere i juggelandet. Puss o Kram faster J. Var rädd om dig.

    SvaraRadera
  5. Hej älskling!
    Det ser ut som du kan njuta på din lediga dag. Förena nytta med nöje är ju din filosofi.Jag tror även att du klarar p-mötet i morgon som en dans dina positiva tankar tror jag kan komma många till glädje.Här hemma har sommaren kommit det är jätte varmt för att vara sverige.
    Vill informera dig om att jag har jätte många persikor på mitt träd jag fick förra året hoppas dom hinner mogna ska försöka skicka bilder.
    Puss kram mamma

    SvaraRadera
  6. Kära Caroline

    Hoppas att du mår bra här är det uppåt, läste att du har varit ute och lekt. det var väl roligt det blir man aldrig för gammal till, fortsätt med det. Vi saknar dig men tänker framåt.
    Ha det bra, vi hörs
    kramar från, mormor, morfar och benji

    SvaraRadera