lördag

Midsommar på Kreta

Ja igår var det midsommar.. konstigt att inte vara hemma och äta jordgubbstårta, vara på torpet och dansa kring midsommarstången.
Vi gjorde ett tappert försök till att fira midsommar här med, vi åt pasta sallad, drack vin och det fanns faktiskt snaps, några som var lediga hade tid att göra en midsommarkrans, till min stora besvikelse var jag inte en av dom som hade tid till det, första midsommaren utan krans tror jag.
Min fina kusin fyller 25 idag Grattis till dig Johan ! Jag ser framför mig vilken fantastisk kväll dom kommer ha idag, med massa mat, fest och dans, och framför allt hela släkten samlad. Det kan jag sakna massor.
själv hoppas jag att min duschslang blir lagad så att jag kan duscha innan jobbet och kanske piggna till och bli människa igen. Om inte så är det ju inte hela världen utan det löser sig nog ändå det finns ju deo och hårband...
Ha det fantastiskt allesammans så hörs vi snart igen

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Här har det varit full fart på midsommar men mest dryga Boråsare så du har inte missat något! ;)
    I övrigt så börjar sommaren närma sig nu, både i form av värme och turister! :)
    Hoppas du har det bra och fortsätt skriva, det är kul att följa!
    Kramar från Storen

    SvaraRadera
  2. Hej Carro! ja det va synd att du inte hann göra någon krans, men är helt säker på att du var jätte fin utan.
    vi hade en fantastiskt trevlig kväll med släkt och vänner, det var bara du som saknades "snyft" annars var allt toppen. "raggar dusch är inte helt fel"
    kramar faster mi

    SvaraRadera