onsdag

den som söker den finner...

Jag har nog funnit, ro, styrka, lycka, tuffa tider.
Jag söker, tillfällen, inspiration, utmaningar, mannen i mitt liv.
Oj säsongen här nere går snabbt, jag vet inte riktigt hur länge jag har varit här men det är ungefär fem månader kvar tills det är dags att åka hem, man hinner inte riktigt reagera, allt har blivit en vardag precis som hemma, fast här är det varmt hela tiden. Och helt underbart.
Igår kom jag på mig själv igen vilken tur jag har som faktiskt får vara här, bo i denna fantastiska miljö och bara njuta av livet (även om det är tufft ibland), om man bara tittar sig omkring och ser vad som finns runt omkring dig och ser hur vackert allt är så finns det egentligen inte så mycket att klaga på, det finns ju faktiskt de som har det betydligt värre än mig.
Tankarna har kommit till mig, vad ska hända sen, när denna säsongen är slut, ska man fortsätta med detta, ska man ta sig hem till varberg och fortsätta livet som det var ? Eller som det var kan det ju aldrig bli men tillbaka till verkligheten och vardagen hemma ?
Jag vet att det är ett tag kvar här nere men så snabbt som det går är det ändå dags att börja tänka.. och jag är bra på det där med att tänka. Måste lära mig att "go with the flow" lite mer än att behöva planera och ha allting klart för mig, det kommer nog att bli mycket roligare då.
Vad händer för övrigt i mitt liv ? jobb, sol, bad, utflykter, umgås med folk, äter, sover, ja ni vet det där vanliga som ska hända i ett liv.
Har inte så mycket inspiration till att skriva eftersom det inte händer så mycket, jag är dålig på att ha med mig kameran så det blir lite torrt med bilder också. Förlåt för det. Jag ska skärpa mig mycket !
Nu såg jag just att klockan är massor och jag snart börjar jobba, vad snabbt denna dagen sprang iväg för mig.
Jag slutar tidigt ikväll dock Serbien spelar fotboll och då sverige inte är med fick man välja backupen, tur är väl det eftersom det går ganska bra för dom hitills iallafall.
Jag avslutar inlägget med att ge er alla massor av Kärlek och tankar.

1 kommentar:

  1. Så ja, va positiv man kan vara, det låter jättebra. Tänk inte så mycket på: vad händer sen? Ödet avgör. Man får ta dagen som den kommer, och det är ju sant: egentligen har du det bra,och man måste ju jobba oavsätt var man är någonstans i världen. Den där klase kan väl inte vara mogen ännu? Å så håller vi tummarna för Serbien Hejjjja. Va rädd om dig. Kram faster J.

    SvaraRadera