torsdag

jag ber om ursäkt

Oj vad dålig jag är på att uppdatera, tiden går så snabbt och jag vet inte när jag ska prioritera internet. En dag som denna är bra, jag börjar inte jobba förens fyra och det är dåligt väder. Upp tidigt njut av frukost och in på nätet då finns tiden plötsligt.
Jag har faktiskt hunnit med en ledig dag till sen sist, vi var ute på ytterligare en utflykt. Vi åkte bilen till södra sidan av ön, Chora Sfakia heter det, vilket ställe.
Vi gick längs en hamn, kom till massa klippor, Jens var med: klättringsinstruktör. Kanske inte hade planerat mitt kläd och sko val efter att klättra, men med klänning och barfota så fungerar det mesta om man inte är så känslig, vi klättrade genom, under och över lite klippor och hittade en sån fin vik utan folk med turkost vatten och klippor som man kunde hoppa från om man nu hade varit modig nog för det. Jag har försökt att ta kort för att visa för er hur vackert det faktiskt var men det är svårt att förmedla på bild, använd er fantasi och dröm er bort till en del av ett paradis så kommer ni kunna förstå vad jag menar med mina bilder.
Efter en lång resa hem med fantastisk utsikt eftersom vi körde upp i bergen hela tiden hamnade vi på ett ställe som ligger i grannbyn Plaka, Emerald heter det, uppe i bergen med en hammock och pool, där började ölnerven rycka och ja vi hade ju en dag semeter så varför inte.
Jag kom på att jag ville lära mig spela Back Gammon, alla spelar det här nere, jag älskar ljudet av brädspel och kollade om det var några av mina kollegor som var med som kunde reglerna, det var det, nu har jag spelat Back Gammon och hoppas att det kommer att bli fler kvällar på Emerald med ett brädspel och öl, det är underbart. Man borde leva så här hemma också unna sig saker på sina lediga dagar hitta på saker hela tiden och bara faktiskt njuta av livet, inte vara så där tråkigt svensk. Jobba hela veckan och ut och dynga på helgen.. mer medelhavslevande till Sverige.
Imorgon kommer min syster, som jag längtar det känns konstigt, overkligt på något sätt. Jag ska faktiskt få se henne, kunna känna på henne och hon kommer vara här jämte mig på riktigt inte bara genom en datorskärm.
Tyvärr kommer det nog bli lite svårt för mig att få ledigt lite extra. Högsta Högsta chefen för langley kommer, självaste Pontus Langley faktiskt det ska bli kul att få träffa honom, jag kan känna att jag vill se honom lite som en idol eller en förebild, jag tror och hoppas att han är en trevlig och ödmjuk människa, sen är det klart han är chef så lite nervös är man minsann också. Jag är ju ändå ansvarig för en del... Nej om man skulle ta tag i sig själv och göra något denna dag, eller kanske inte, bara gå upp på rummet läsa min bok och vänta på att det är dags att gå till arbetet. Eller kanske ta boken och sätta mig nere vi vattnet och läsa lite då kanske risken att jag somnar minskar lite..
Ta hand om er alla så ska jag snart försöka uppdatera er igen.
Kärlek till er...

2 kommentarer:

  1. Ja, jag ser ju att det inte går nån nöd på dig alla fall. Du verkar trivas bra. Jag förmodar att du har lärt dig grekiska flytande snart.
    Jag har ett Backgammon spel här hemma. Jag kan inte spela det. Jag hoppas att du lär dig så att du kan lära mig. Det verkar jäkligt kul.
    Ta hand om Becka där nere hos dig. Pussar o kramar Farsan

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt att läsa vad du har hittat på, är som att läsa en bra bok och få vänta på uppföljaren. Du verkar ha det bra trots att du jobbar en hel del. Passa på och njut när tillfälle bjuds, tiden går fort när man har roligt. Kram Nutte.

    SvaraRadera