onsdag

om den efterlängtade tisdagen.

Igår var den här, och nu är den över, min lediga dag.
Jag lämnade almirida tillsammans med trevligt sällskap. Vi åkte till huvudstaden Hiraklion, oj vad mycket liv och rörelse det fanns där till skillnad från lilla almirida som inte vaknat ännu.
Jag är ganska dålig på shopping om jag inte är på rätt humör vilket innerbar att en öl på en uteservering lockade mig mycket mer. Jag var ju ändå ledig och klockan var efter 12.
Fantastiskt att sitta i en stad och bara titta på allt som sker runt omkring, folk säljer ballonger, gatumusikanter spelar för fullt, barn går och tigger pengar, dom är väldigt välklädda för att vara fattiga ska ni veta. Plötsligt dyker det upp ett flygplan som är på väg att landa. Som sagt det händer ganska mycket när man bara sitter still.
Vi satt precis vid fontänen som är på bilden, jag blev övertalad att ta ett kort på den, jag gillar inte kort på saker som jag inte riktigt vet vad det är eller varför, men jag kan iallafall nu med stolthet berätta att jag har varit i huvudstaden och jag tog kort på en fontän som jag inte vet vad den är eller varför men den var ganska trevlig...
Efter huvudstaden begav vi oss vidare till Rethymnon (visst stavfel kanske), där strosade vi bara runt längs med strandpromenaden och kikade in i butiker, innan vi avnjöt en mycket god middag med lite vin. Det kändes faktiskt som om jag var här på semester en dag och inte här för att jobba. Det är skönt att man kan få känna så en dag med.
Idag är här dåligt väder, det är ganska skönt för oss för vi känner inget tvång att göra något men det är ju så tråkigt för gästerna, vad ska det hitta på ?! Dom har ju betalat ganska mycket pengar bara för att få sol... de blir lite lättare bittra när vädret är dåligt och jag kan förstå dom. Jag hade nog med varit bitter om jag varit i deras sandaler.
Ni som läser glömmer väl inte av att jag blir väldigt glad av era kommenarer, det lyfter min vardag ytterligare lite.
Tänker som vanligt på er där hemma och hoppas att jag får se några under sommaren..
kärlek till er alla.

9 kommentarer:

  1. Hej Carro! Kan verkligen tänka mig att de är skönt att ha en ledig dag. Så tråkigt att ni har de mulet idag, här hemma är de sol och blå himmel. Idag ska jag jaga ifatt Varbergs bostad, vi har fått ett humlebo precis utan för utbyggnaden !!! Lite små rädd för att Wilhelm ska trampa i detta bo ! Ha de bra så hörs vi snart ! Bamse Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Hallå! :) Alltid lika kul att läsa vad du hittar på! Märker att du har kommit in på ölens väg lite bättre! Du har lärt dig! ;) Här hemma rullar allt på som vanligt! Du missar inget så njut vidare där nere! :) Kramar Storen

    SvaraRadera
  3. Det låter som du har det toppen. Det är alltid skönta att vara ledig;) var rädd om dig...och ha det gött mvh emil

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat!
    Tråkigt med dåligt väder men det måste vara lite gott för er som jobbar! Här hemma har vi sol men inte så varmt det är som vanligt.Idag ska jag på utflykt till Danmark inte lika kul som din utflykt kanske men ölen är okej även där;))Jätte kul att se dina bilder. Ha det bra vi hörs Puss Mamma

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig också. Massor av kramar

    SvaraRadera
  6. Synd bara att tiden går så fort när man bara har en ledig dag och har det trevligt i(trevligt sällskap)?? Fy, dricka öl mitt på ljusa dan:):)okej då, du är inte ledig så ofta och klockan va ju ändå efter 12. he,he. Jättefina bilder. Kram Faster J.

    SvaraRadera
  7. jaha tiden går framåt iaf :) Nu e det bara 6 dagar kvar tills jag landar på chania flygplats.. känns konstigt men ska bli grymt skoj.. låter som du har det toppen fortf! Du jobbar på och lever livet :) Kan det bli bättre ? nee tror inte de.. njut av din ledighet och ta vara på den! Ses snart älskade syster!! Puss // B

    SvaraRadera
  8. Hej på dej Carro! det låter som du har det ganska bra:) även om det är mycket jobb är det ändå skillnad från hemma!
    fortsätt att njut av dina lediga dagar (ja varför inte med trevligt sällskap) ja fast även dom andra naturligtvis.
    kramar från faster Mi och rester av fam.

    SvaraRadera
  9. tjena maisena!! jag räknar timmar (vissorligen lite väl många...) tills vi kommer ner till dig min schöna böna!! Toppen o läsa på din blogg - då får man hålla lite koll på dig; men vore trevligt om du kan booka soligt & varmt väder..!! Sköt om dig så syns vi i augusti hjärtat!! Puss & kram

    SvaraRadera