lördag

Lördag ?

Vi har varit ute på ridtur jag och två tjejer, underbart att få gallopera i full fart på stranden. Hästarna var fina och välmående inte alls så som man kan vara van vid att se hästar utomlands.
Det är underbart för själen det där med hästar, ja dom har gjort mig ganska ont under åren men mestadels så är det helt fantastiska djur och jag är glad att jag har fått hålla på med den sporten, kanske till mina föräldrars skräck, men för det mesta har det ju faktiskt gått bra.
Idag är det dagen efterpanini rusch och dagen före morgonpromenad vilket innebär att det måste vara lördag...
Jag fick en nyhet igår, jag är numer restaurangchef på Hotel Almirida Bay.
Jag skulle ju bara hit och servera och köra mitt race men va tusan när möjligheten dök upp så kan jag ju inte tacka nej, jag vill ju utvecklas hemma så varför inte passa på på Kreta också.
Jag ser fram emot min nya utmaning och kommer att göra detta riktigt grymt, jag har fått mycket positiv feedback från kollegor och hoppas att de kommer att fortsätta vara på min sida till säsongen är slut.
Jag har nedräkning till min första helt lediga dag på länge, den är på tisdag det ska bli så skönt, att bara få göra vad jag vill och inga krav alls. Få se vad man hittar på men bort från Almirida får det bli iallafall. Här har jag sett det som finns att se för tillfället iallafall.
Har inte så mycket mer att dela med mig av men jag hoppas att ni där hemma njuter av sommare som är påväg så fortsätter jag att njuta av mitt härliga liv på Kreta !

2 kommentarer:

  1. Hej Älskling!
    Grattis till nya jobbet:) vi vet att du klarar det galant, erfarenheter är aldrig tunga att bära.Det låter härligt med en ridtur på stranden.Passa på att vila och njuta av din lediga dag så hörs vi.Puss och kram Mamma och Pappa;)

    SvaraRadera
  2. Grattis, Grattis till chefsjobbet, du klättrar o klättrar och det är helt OK, och förbaskat roligt att höra. Ja du dom djuren har du haft lite otur med men det kunde vart värre,roligt att du är vän med dom trots allt. Sköt om dig och ta vara på de lediga stunder du har.
    Puss o kram faster J.

    SvaraRadera