onsdag

ett tripp till kalyves...

Idag har varit en konstig dag känns det som, jobbade frukost efter att inte sovit särskilt mycket alls, men med all min energi jag har så gick det ju jätte bra.
En kollega kom på efter att frukosten var slut att en av våra anställda vi haft som back up åker hem på fredag, hoppsan, det är ju jag som ska fixa schemat för det, liten miss i planeringen kanske.
In på kontoret och börjar greja, attans vad svårt det där kan vara men jag tror jag har fått ihop ett ganska bra förslag och jag hoppas att chefen tycker det imogon också annars är det bara att börja om på ruta ett igen..
När jag satt i min egen värld och donade kollade jag plötsligt på klockan och kom på att jag ska hämta fina Carin på flygplatsen, återigen hoppsan.
När jag äntligen blir klar med alla mina måsten och kommer på att jag faktiskt har en ledig kväll börjar tankarna gå runt, vad ska jag göra.. Får ett tips om att ta en promenad in till grannbyn Kalyves och gå till en liten bar som ligger där och bara njuta av havet och solnedgången, tja varför inte Jag packade väskan med kameran, min bok och min plånbok och började min vandring, det är inte så långt som jag får det att verka kanske 20 minuter bara.
Jag gick till baren som är på bild med husvagnen, det är deras "kök" eller något jag frågade inte kanske lika bra att inte veta.
Det var bara jag där tillsammans med min bok och en öl, helt underbart bara att komma bort från Almirida och alla kollegor faktiskt och bara få vara själv, då kände jag efter och livet här är ganska underbart.
Se bara bilderna och tänk er att få leva i den miljön varje dag hela dagarna och faktiskt ha betalt för att vara här.
Imorgon blir det upp tidigt för ett härligt yoga pass det ser jag fram emot, det är livsnjutning.
Då kommer jag hamna i balans och kanske räddar mina kollegor från ett raseri utbrott :)
Tänker på er där hemma mina kära.

1 kommentar:

  1. Det ser så underbart härligt ut att man blir ju alldeles galen här hemma! Hade dock riktigt sommarväder dag men sen återgår det till ca 12 grader hehe. Jätte kul att höra att du trivs och att du till och med graderat dig;)
    Hoppas dina resterande (ca) 6 månader blir minst lika bra vännen!
    Många kramar från E

    SvaraRadera