tisdag

dagarna flyter ihop...

Måste dela av mig av den vansinnigt roliga historien om Sven och den nya kaffebryggaren. (Bilden är tagen från hotellchefensblogg) Vi hade två jätte små kaffe bryggare i baren. Den ena gick sönder och vi bad om att få en ny kaffebryggare, gärna lite större. Sven skulle fixa detta åt oss.
Den nya kaffebryggaren har en kanna som är den ni ser på bild ovanför.
Kartongen var iallafall stor...
Just nu jobbar jag lite i en uppförsbacke känns det som. Vi är kort med folk och jag tjatar och tjatar som en gammal tant om saker som i min värld är så självklara, svårt att tänka tillbaka på hur det var när jag var ny, tänk vad folk har tjatat på mig när jag var ny på det jag gör..
Är det någon som har en riktigt grym kökschef på lager så säg gärna till, gärna en riktigt grym servitris också, eller tjejerna här nere önskar en servitör så det vore det bästa. Men man får inte alltid som man vill.
Tråkiga bilder idag jag vet men jag har faktiskt inte haft kameran med mig och jag har inte gjort något särskilt det sista som varit värt att dokumentera, min nästa lediga dag är på Tisdag och då ska jag göra något jag vet inte vad ännu men jag ska ha personal bilen och bara lalla runt då ska ni få se lite fina bilder igen. Lämna Almirida för en dag och bara njuta av livet, det ser jag fram emot.
Svårt att hålla reda på dagarna här, men mäter allt i Paninirush, morgonpromenad och kontantbetalningar... inga veckodagar. Ibland känner man sig lite vilse men man hittar snabbt tillbaka till verkligheten igen, som tur är har dom ju en kalender här med och den stämmer överens med den svenska, tro det eller ej.
Vi hörs snart igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar