torsdag

Tennisproffs ?

Jag har hittat min nya talang, tennis... varför har jag aldrig spelat det tidigare ? Det är ju hur roligt som helst och det borde ju vara bra träning också.
Sitter på det berömda cafeét "frasses" och filosoferar idag, två personer ska lämna oss för lite tråkiga anledningar men jag hoppas att allt kommer gå bra och att de snart kommer tillbaka till oss igen.
Man tvingas ganska snabbt att bli kompis med främmande människor, och nu när de åker bara tre veckor senare inser man hur väl man lär känna varandra och hur tomt det kommer att bli. Det är en ny spännande värld det här med säsong.
Hade fått en kommentar om hur det går med min grekiska.. jo du pappa jag har lärt mig en del.
Kanske inte ett ord om dagen men några bra att ha fraser.
Det som jag tycker är mest roligt är att jag verkligen hade haft nytta av att kunna prata Jugge här nere för här finns gott om det folket här men jag lär mig sakta men säkert ett ord i taget från det språket med :)
Världens bästa Monica berättade för mig idag att hon kommer och hälsar på mig till hösten jag har inga ord att beskriva hur glad det gjorde mig !!!
Och sen kommer Söta syater becka och hälsar på mig med underbart !
Jag längtar massor till det !
Nu blir det på med joggingskorna, och ut för en runda :)
Ha en fantastisk dag allesammans.

3 kommentarer:

  1. tennisproffs.. :D nått för dig.. coolt.. men dock borde de va ganska jobbigt.. får ju springa så mkt.. haha.. jo då som de ser ut nu så kommer jag snart.. de mesta är fixat.. några småsaker kvar bara.. skönt att allt flyter på och du trivs ännu.-. dock tråkigt att folk lämnar.. men hoppas dom kommer tillbaka snart.. ta hand om dig så hörs vi snart igen.. SKYPE DATE!! Puss på dig love*

    SvaraRadera
  2. det kanske blir två besökare till i augusti, fast har FORTFARANDE inte fått beviljad semester!!! :( vi får invänta o se :) askul med tennis, synd att man spelar det på tok för sällan bara :) KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Och det kommer en till besökare i slutet av augusti! En vecka eller två vi får se men jag ska allt ta mig ner! Borde ju vara rätt billigt i grekland vid den tidpunkten med...... : ) Hoppas allt är bra med dig kusinen, du ser fruktansvärt brun o fin ut!! Puss o kram

    SvaraRadera