måndag

Kalimera = goddag

Kalispera = god eftermiddag
Yassu = hej
Yassas= hej (om det är fler än en, eller ngn med mer respekt)
yamas = skål Tikanis = hur mår du ?
Kalai = bra
Kalai esi = bra och du ?
monamo = älskling
Efkaristo = tack
parakalo = varsågod
Okej det kankse inte är ett ord om dagen men det börjar bli tillräckligt med ord för att kunna använda sig av dom och kanske sätta ihop en mening. (jag kan inte garantera att stavningen stämmer).
Ovan ser ni lite bilder på mitt enkla hem, jag bor numer själv och det är ganska skönt men väldigt ensamt jag hoppas att min kollega kommer tillbaka till oss.
Allt är bra med mig, jag har fått veta att den bästa utav alla kommer och hälsar på mig Kära Monica och hennes Martin kommer v.33 Sen verkar det som om min syster också kommer till mig och det är ganska snart !
Nu ska jag prata med kära syster på skype men vi hörs av snart igen.
kärlek till er alla !

4 kommentarer:

  1. Hej Älskling!
    Rummet är inte stort men egen toalett är värt mycke och ni sover väl bara där? Vädret gör att ni vistas ute eller? Kul att du provat på tennis passar nog dig du har ju bra bollsinne.puss och kram mamma

    SvaraRadera
  2. Solglasögonen är oslagbara vännen! :)
    Stor kram från Koko (i mitten av palmen på det rosa kortet)

    SvaraRadera
  3. Hej Carro! det ser ut som du boat in dig lite nu:)även om rummet är litet ser det hemtrevligt och mysigt ut! hoppas att solen och det vackra vädret är på väg! sköt om dej, kramar från faster Mi.

    SvaraRadera
  4. Caroline godisbit!
    Så hjärtglasögat åkte fram!love it! ser ut som du (ni) har det helt underbart. det går inte en dag utan att jag tänker på er,fan.. jag vet inte hur det kommit fram men jag antar att du vet att jag inte kommer återvända på ett tag. fruktansvärt tråkigt. dessvärre kan jag inte göra så mycket åt saken.Jag hoppas verkligen att jag kan komma ner på ett eller annat sätt men senare.. HA EN UNDERBAR TID IN CRETE! ta hand om er,och hälsa alla goa och glada!

    SvaraRadera