tisdag

Shots, cigaretter och uppvaknande i fel sängar...

Ja och vi är bara inne på dag 5, hur kommer det att sluta ???

Och nej det är inte jag som har vaknat upp i fel säng, det är inte jag som dricker massa shots (bara några) och nej det är inte jag som röker. Men många andra gör.

Vi har som sagt varit här i fem dagar det har redan hunnits med dans på baren (tyvärr missade jag detta), karaoke (och detta), nakendans, (och detta), striptease (av en svensk gubbe som valt att bosätta sig på denna ö), vattenslangsdans (vad det nu är) och två av mina kollegor har redan hunnit hamna i säng med varandra. Vart ska detta sluta??

Jag har fått smeknamnet tant och jag tar gärna det så länge det inte kommer fram att tant kostar gratis… då får dom en hållhake på mig med och det tänker jag inte bjuda på inte än.

Man röker på kreta överallt, hela tiden och jätte mycket. Jag visste att det skulle bli en prövning med rökningen att åka hit men att det där förbannade röksuget skulle vara så starkt fortfarande det trodde jag inte. Men jag har gjort klart för alla att det är strängt förbjudet att ge mig en cigarett och om någon skulle se mig med en så är alla medel tillåtna för att jag ska lägga ifrån mig den. Jag är icke rökare och jag tänker fortsätta vara det!

Idag har vi haft en riktigt skön dag på jobbet, började med att städa lite till och bära de förbannade stolarna och borden IGEN. Efter lunch fick vi en rundtur av vår restaurangchef Sven. Vi åkte runt i en mini buss och kollade på närliggande byar och lite olika sevärdheter. Här finns mycket att se och jag ser fram emot att få se allt under dessa 7 månader.

Jag lägger upp lite bilder slumpmässigt så att ni får se lite vad jag ser, det är inte alltid bilderna kommer att ha med texten att göra men jag försöker i alla fall se till att bilderna kommer från samma dag som inlägget.

Ikväll ska vi upp till hotellet och äta en trerättersmiddag och prova lite olika viner som kan passa till detta. Efter det blir det att se på fotboll, det ni det trodde ni inte heller, jag kommer komma hem och vara som en ny människa…

Eller nej samma gamla Caroline kommer att komma hem men jag kommer att ha varit med om lite mer och lärt mig lite nytt.. det ser vi väl alla fram emot..

Ta hand om er!!

3 kommentarer:

  1. Den här resan kommer att göra dig gott "tanten" he,he. Roligt att du trivs där på din paradisö, du får säkert fina upplevelser under de 7 månader du är där. Jättekul att vi får vara med på en del av din resa. Puss o Kram faster J.

    SvaraRadera
  2. Ja och här kommer ännu en faster:)
    ja du tant carro! det verkar gå hett till där nere på kreta, känns bra att du inte är 15år längre:) känns också tryggt att du slutat festa runt och bara koncentrerar dej på att arbeta:)
    ha ha! ha det toppen så hör vi av oss.
    pussar o kramar faster mi

    SvaraRadera
  3. För helvete ha ingen ångest över att va i ett varmt land med badmöjligheter! Här är fint väder men den sabla västkustvinden tar ju död på en! Hoppas du har en fantastisk tid på Grekland så ska jag nog kunna trycka in en vecka längre fram o besöka dig!!!

    Många pussar o kramar / Kusin Daniel

    SvaraRadera