torsdag

en vecka har gått...

Ja då har det gått en vecka på detta fantastiska äventyret.
Vi vet fortfarande inte om vi får våra gäster imorgon men vi hoppas på det bästa. Tillsammans med våra gäster kommer resten av personalen... spännande start på säsongen.
Det har inte hänt så mycket sen sist, vi har jobbat... det kommer att bli så skönt att få sätta igång på riktigt, få rutin på vardagen och kunna leva ett riktigt liv här nere. Jag längtar efter det.
Jag saknar hemma, det har bara gått en vecka, det kommer bli tufft, jag vill inte hem men jag vill ha mina vänner, jag vill få kramar och kärlek från er... man behöver det.
Jag tänker mycket här nere försöker komma fram till något vettigt, det är tur att jag har 7 månader på mig! För det lär ta tid.
Idag har vi varit inne i Chania, den stora staden som ligger här i närheten av Almirida. Jag och hovmästaren, restaurangchefen, köksmästaren.. inte illa va, vi skulle lära oss kassa systemet.. det är gammalt och väldigt enkelt men det är att ta ett stort steg tillbaka till skrivna bongar och PLU nummer.
Vilken stad chania är, massa shopping, god, mat, barer och bara turistigt, det är skönt att kunna få det med även fast det var väldigt skönt att komma tillbaka till "hemmet" i almirida.
Nej nu är det faktiskt dags att gå och sova...
Jag vill drömma härliga drömmar inatt kanske får du vara med ?!

2 kommentarer:

  1. du får nöja dig med en BAMSEKRAM via nätet så länge :)) kram kusin

    SvaraRadera
  2. Tack min fina kusin !! dina kommentarer gör mig glad :)
    Stor kram tillbaka...

    SvaraRadera