måndag

Hej mina kära !

Ja vad ska jag börja… vi jobbar, vi sliter, vi kämpar.

Vi jobbar inte mer än 8 timmar per dag men tro mig det är intensiva 8 timmar.

Bord och stolar bärs ut, börjas ställas i ordning för att vi senare ska få ett nytt direktiv att vänta med att ställa iordning allt.

Vi får direktiv att fylla på båda barerna för att sedan igen få direktivet att det räcker att fylla på den ena baren.

Mycket dubbla budskap och lite oorganiserat känns det men vi e glada arbetare som kämpar på för fullt.

Vi har haft tur (eller otur), det är tydligen en vulkan som har haft utbrott på Island, alla plan från europa är inställda, vi väntar på ytterligare 15 personer som ska komma till oss och jobba. Dessa kan inte komma och vi kan inte sluta tänka på hur snabbt allt hade gått om dom också varit här. Men sen tänker vi också på hur synd det är om dom, att sitta där på arlanda och bara vänta, inte veta när eller hur man ska komma till sitt nya jobb. Vi hoppas att dom kommer innan de första gästerna dyker upp på fredag. Annars kan det bli spännande…

Ni anar inte hur mycket myggor det bor på Kreta, jag tror att jag har försett i alla fall hälften av dem med middag. Vi var på supermarketen idag och köpte allt som hade en mygga på sig, hoppas att det hjälper. Det hade varit bra om min mamma varit här för henne tycker myggorna alltid om bäst och då brukar de låta resten vara.

Det händer inte så mycket just nu dagarna ser likadana ut, med jobb, mat, ut och springa, en öl och sova. Men när man kommer in i vardagen här nere tror jag att det kommer hända lite mer. Jag har pratat med vindsurfing killarna som jobbar jämte vårt boende om att lära sig den sporten, han sa att vi nog skulle komma fram till något bra så att jag kan bli expert tills jag kommer hem (expert vet jag inte men jag kommer nog att kunna vindsurfa iallafall).

Jag har inte hunnit tänka efter på hur mycker jag saknar er alla där hemma ännu, det är för mycket nya intryck här hela tiden, jag önskar att ni kunde vara med mig och dela allt jag får uppleva med mig.

Nu när jag börjar tänka på er börjar jag nästan gråta lite jag saknar er enormt mycket !!!

Men tiden går snabbt när man har roligt och jag har så vansinnigt roligt så snart är jag hemma igen, jag tänker på er ska ni veta och jag berättar massa roliga historier om er för mina nya kontakter, ni bjuder på mycket skoj det vill jag lova J

Nu ska jag återgå till att njuta av utsikten från uteserveringen som ligger precis jämte hemmet, vid havet, dom har internet och god Grekisk öl.

Ni ska bara veta hur vuxen jag blivit och börjat dricka öl.. är det bra för figuren ?!

Ha en fantastisk dag alla mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Hej Älskling!
    Det är tur du ärvt något från mig om du matar myggorna mycke är dom nog nöjda om vi kommer ner.Du hade tur som kom ner ca kl 11 stängdes landvetter i ons.Tur att ni har att göra så du slipper ligga och sola hela tiden:)Vi hörs puss mamma

    SvaraRadera
  2. det är kul att läsa vart du skriver. men ska tala om att öl sätter sig rätt bra på kroppen.. så även om det är gott tycker jag du ska sluta dricka den.. haha. jag talar av erfarenhet!! Toppen att ni kommit igång med allt jobb.. men kan förstå att de blir tajt med tid om de saknas 15pers. men som jag hörde i dag har plan börjat gå så hoppas dom kommer snart!! saknar dig.. men vi ses snart juh.. försöker övertala folk att vilja åka till grekland 4juni.. svårt men ska nog lykas.. annars kommer jag själv.. Love you siss.. puss puss

    SvaraRadera