fredag

Dag 2

Idag är en ny fantastisk dag i det fantastiska Almirida. Solen skiner och det är helt underbart varmt.

Det är ingen av oss som sovit särskilt gott, det kommer nog att ta ett tag att vänja sig vid dessa sängarna vi fått, jätte hårda och jätte små. Känns som om jag sovit på ett stengolv inatt. Sen var det en liten mygga som bestämt sig för att störa min och min rumskamrat Jessikas sömn också, det tackar vi för.

Vi trodde det skulle bli varmt att sova i detta varma landet men icke! Som vi har frusit, tur att det fanns en filt vi kunde värma oss med. Jag har en känsla av att det kommer bli betydligt varmare längre fram på säsongen, då kommer vi inte klaga på att det är kallt längre.

Vi har fått börja jobba idag, började dagen med en stadig frukost vid 9, skönt med sovmorgon.

Sen fick vi en rundvandring på hotellet, det är jätte fint. Utsikten från poolområdet ser ni på bilderna det är min nya arbetsmiljö. Just nu är det inga gäster och det känns väldigt harmoniskt i hela kroppen att bara gå runt där uppe, det kommer antagligen också att ändras under resans gång.

När vi fått vår rundvandring var det dags att sätta igång att diska… allt ska diskas, ett tag kändes det som om det aldrig skulle ta slut. Men man får så kul som man gör det och vi har startat en egen kör. Efter ett tag börjar det plötsligt spelas massa hög musik i köket, vår sous chef hade varit ”hemma” och hämtat sin stereo, jag vet inte om vi ska ta det som en pik men vi slapp komma på mer låtar att sjunga, för idag i alla fall.

Efter att ha diskat klart allt var det dags att börja sopa på hotellområdet. Det är ganska imponerande att se hur det fungerar med säsongshotell, man tar allt förgivet att det bara ser ut så som det gör när man kommer på semester men så är det inte. Snart däremot kommer det att se ut som på bilderna i resekatalogerna, det ska vi se till.

Vi fick sluta jobba tidigt idag och valde att snabbt ta oss ner till stranden för att sola och bada en sväng. Det tog inte lång tid innan vi allihopa somnade på stranden…nu sitter jag här i vår lägenhet (rum) och skriver detta inlägg för att uppdatera er mina kära där hemma.

Jag vill även uppdatera er att jag faktiskt har varit ute och sprungit och ska snart ut på en runda här ikväll med, restaurangchefen sa idag att det alltid är tjejerna som kommer och ber om ett par nya byxor längre fram på säsongen för att de första blivit för små, medans killarna aldrig gör det… hmm jag vet inte vad det beror på men det är väl inte vårt fel att vi blev födda med en gen som gör att vi älskar choklad ?! så motionen kommer jag försöka hålla mig fast vid. Jag vill inte ha några nya byxor..

Ikväll ska vi ut och äta lite middag tillsammans innan det blir vinprovning hos vår sous chef och hans rumskamrat. Bra initiativ av honom.

Imorgon kommer resten av styrkan som kommer att jobba här i sommar, då blir det fullt ös på hotellet.

Ha det fantastiskt alla ni som läser jag uppdaterar snart igen!

4 kommentarer:

  1. Hej Älskling!
    Ser helt okej ut inget att klaga på utsikten och värmen kan du nog stå ut men.passa på att njut snart börjar turisterna komma det är som hemma dom är många:)puss Mammao pappa

    SvaraRadera
  2. Hej Carro!
    det verkar vara ett mysigt ställe!
    och som du skriver, man tar förgivet att allt bara är fräscht och fint! men det ligger några timmars slit bakom, men du, ett nr. större på byxorna är ingen fara! men stanna vid det:)
    du kan väl ha vattengympa i poolen...bra träning!
    pussar o kramar faster mi

    SvaraRadera
  3. utsikten ser helt underbar ut, inte alla som har så fin utsikt på jobbet :) även om det är tråkigt att förbereda allting nu så kommer det bli kul att se alla turister som uppskattar ert fina jobb sen :) kram!

    SvaraRadera
  4. det ser varmt och skönt ut också!

    SvaraRadera