torsdag

första intrycket...

Jag vet knappt vart jag ska börja att beskriva äventyret.
Vi landade blev mottagna av vår nya chef.
Blev körda till Almirida - byn jag kommer ha som mitt hem i 7 månader.
Här är fantastiskt, jag har kommit till paradiset. Min dröm och fantasi om en eget mamma mia ö blev sann. Eller egen och egen ? Den är ju inte min men jag kommer ändå bo här.
Jag har aldrig varit i Grekland och dess landskap imponerar verkligen på mig!
Jag rekommenderar er alla att komma och hälsa på mig :)
Idag fick vi ledigt från jobbet, det var ju vänligt tycker vi.
När man tittar på hotellet och hur det ser ut nu när det varit stängt sålänge så undrar jag hur vi ska kunna ta emot de första gästerna här om en vecka.
Men de som jobbar här säger att detta året ser det bättre ut än någonsin tidigare. Jag vill inte ens veta hur det har sett ut innan.
Jag får nog smälta lite intryck innan jag kan börja skriva bra här och förklara vad det är jag upplever, men jag bjuder på lite bilder på min nya hem miljö.
Det fina rosa kortet fick jag utav fina vänner så att jag kan tänka på dom när det blir jobbigt ! Tack, det sitter numer uppe på en spegel på mitt rum.

7 kommentarer:

  1. Härligt att läsa vännen! Du kommer att trivas, det är jag säker på. Skickar över världens största kram och är gllad att du kom med flyget idag. Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut! :) "Mythos"....är det grekisk hoffa? Ser fram emot att följa din tid där nere!

    Kram Storen

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Javisst e det vackert! Kommer gärna och hälsar på...får väl skicka iväg mannen o sonen någonstans, så smiter jag sen =)
    E säker på att du kommer trivas o få det underbart! Hoppas resan ner gick bra och att du fick lite sömn! Många kramar ♥

    SvaraRadera
  4. söta syster! ser fantastiskt ut. jag tror du kommer trivas som fisken i vattnet.. :D även om du e en bit bort känns de ändå som du e nära.. mysigt att sova brevid dig inatt.. tror du drömde fint.. dina kramar värmde.. vi ses om 6 veckor ju.. och tiden går fort. även om det känns som en evighet just nu. Njut och lev livet! det är du värd.. älskar dig!! Puss Puss // B

    SvaraRadera
  5. så fint!! den andra stranden såg ju fin ut =)

    SvaraRadera
  6. Hej fasters söta! ha det nu bara så bra du kan, passa på att njut för tiden går fort!alltid spännande att ha allting framför sig,o du! det finns nog inget bättre ställe än Grekland.hörs via sms så fort du fått nr.alla hälsar, pussar o kramar från faster mi.

    SvaraRadera
  7. Kul att ni skriver till mig :)
    Ja storen det motsvarar Hoffa och det kommer att gå ner ett par sådana :)

    Älskade syster ja det var underbart att sova jämte dig! och jag tror att jag drömde fint !

    Jag trivs tro mig, just nu finns mycket tid till att tänka bara och det e både skönt och jobbigt! Men snart drar det igång på riktigt och då jäklar !!
    Massa kärlek till er !

    SvaraRadera