fredag

Då var det dags igen, efter mycket strul med bloggen så kan jag äntligen skriva igen.
Min syster är här med mig och jobbar det känns helt underbart, slutet av denna säsongen är nära nu och det kommer att gå ännu snabbare med henne vid min sida.
Jag var nära att åka hem imorgon faktiskt, blev tillfrågad om mitt intresse fanns för ett jobb hemma, det gjorde det. Men det var en annan kille som fick det. Otur för mig men jag är inte bitter för det känns bra att jag var en av de tilltänkta.
Om fyra veckor bär det av hem istället, känns skönt att få komma hem nu. Säsongen här nere är slut, inte på hotellet men i byn. Helt dött är här, ganska skönt men ganska tråkigt.
Vädret har slagit om till höst här med. Blåst och regn, mörkt tidigt och ganska kalla kvällar.
Vi hade en utflykt i onsdags, massa mys nere på en strand som kallas squid bay. Tända ljus, brasa, grillad korv, svensk korv, oj vad det var gott, tack Mor och Far, och tack Monica för korven alla blev jätte glada som fick smaka.

Nu ska jag gå och spöa grabarna i bowling tänkte jag.

Ha det ljuvligt alla så ska jag försöka bli bättre på att blogga igen.

Kärlek.

4 kommentarer:

  1. Det var synd med jobbet men det är ju sånt som händer tyvär...Jag håller på och pluggar hårt nu för att bli Personlig assistent, allt läser jag hemma utom när det är prov eller praktik men bra går det än så länge :) Nu har även matcherna i bowlingen startat igen efter 3veckors uppehåll så nu börjar det roliga igen:) jag har fått målat om mitt rum med så det blev riktigt snyggt när det äntligen blev färdigt nu är det bara åter att städa igen:) Du får ha det så bra och njut av den sista tiden och var rädd om dig:)

    MVH Emil, ska även hälsa från Mormor och Morfar

    SvaraRadera
  2. hej kära syster, får ju hålla mitt lötfe om att fortsätta komentera din blogg.. även om jag är här hos dig! jag tycker det e kul att va här, får ju va vid din sida och det tycker jag om.. tänka dig att jag vart här övet 2 veckor redan, shit va tiden går fort alltså... hehe.. hoppas du har en bra dag på jobbet.. Love you! Puss // B

    SvaraRadera
  3. Halloj tjejer!
    Roligt att ni är tillsammans den sista tiden ni har där nere, nu när det bara är året runt boende kvar. Ni kan säkert hitta på massa skoj ändå nu när ni är två, fast vädret är tråkigt. Enl. de fina bilder så njuter ni, iaf. Becka ser väldigt nöjd ut. Sköt om er tjejer så hörs och ses vi snart. Puss o kram från faster J.

    SvaraRadera
  4. Hallå tjejer! det verkar vara bra med er båda:)
    kan ni fatta vad tiden går fort? men jag tror att du är rätt nöjd nu Carro?
    trevligt med lite sällskap av syrran dom sista veckorna, ska bli kul att snart få träffa dig.
    pussar o kramar till er båda från faster mi och resten av familjen. PS! vi tar lite kalas när du kommer hem Becka!

    SvaraRadera