onsdag

om jag hade haft gevalia hade det varit slut...

Ja det var längesedan igen, men jag är omringad av så fina vänner så jag får massa besök hela tiden, planerade och tydligen oplanerade.
Sara var här en underbar vecka, oj vad trevligt vi hade, massa prat, massa sol, och faktiskt en del äventyr. Hon hade ett rum på hotellet och jag var ganska snabb på att checka in i samma rum eftersom hon bodde själv. Vilken lyx, fungerande dusch, någon som kommer och bäddar sängen och städar, 1,5 minuts promenad till jobbet. Bättre än så kunde jag faktiskt inte ha det.
När Sara åkt hem och jag fått lite nyladdade batterier har jag en del pass att försöka jobba in tills mamma och pappa kommer och hälsar på så att jag kan få vara lite ledig tillsammans med dom. Hux flux från ingenstans kommer Freddan och Nico till jobbet, vad hände där ?!
Då har de bestämt sig för att ta en resa för att hälsa på mig och överraska mig, och tro mig jag blev ganska paff. Det första jag sa var hej vad kul att se er, ni kommer lite olägligt, (det började precis regna på jobbet och det betyder att det ska bäras möbler utifrån och in), kanske inte den trevligaste kommentaren till några man inte sett på 5 månader. Jag vet att jag kommer få höra den ett bra tag framöver så jag kunde lika gärna bjuda på den själv. Vi fick lite tid tillsammans iallafall även fast jag jobbat en del.
På lördag kommer mamma och pappa och hälsar på mig, det ska bli helt fantastiskt och jätte konstigt, en vecka med dom innebär att jag ska hitta en liten kultur runda vi ska bege oss ut på... ja pappa jag lovar det kommer finnas öl på vägen..
En dag ska jag ta dom till Hiraklion, huvudstaden här på ön, då ska jag försöka göra slag i saken och hälsa på fina Kristin som är här på semester med två av sönerna och syster, då kommer jag få se lilla Igor för första gången. Sen är vi återigen kort med folk och då fick jag ner min syster att jobba hon kommer den 24/9, det ska också bli jätte konstigt. Men vad underbart.
Jag är så glad över att ha så fina vänner som faktiskt lägger energi och pengar på att komma och hälsa på mig, eller tar sig lite tid att skicka ett mail även om facebook finns, läser min blogg och skriver en kommentar, skickar ett sms bara för att säga hej. Ni är helt underbara och ni ska veta att ni betyder så mycket för mig !
Kärlek till er alla !!!
(Tydligen fungerar det inte att lägga upp bilder, det kommer en annan dag)

2 kommentarer:

  1. Hej svejs!
    Inte konstigt det va längesen när du haft så mycket besök, härligt när man har så fina vänner. Nu är det inte många timmar kvar då det kommer nya kära. Bra att du tänker på din far så inte han blir uttorkad under kultur-rundan, he,he. Hoppas du får en oförglömlig födelsedag. HIPP, HIPP, HURRA önskar dig all lycka på din födelsedag och i livet. Kram faster J.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! ja visst är det underbart med härliga vänner, det va tur att du tänker ge mor din lite kultur:) synd att det inte finns någon jäger tillverkning, då hade du inte sett mer av henne den veckan ha ha! pussar o kramar så hörs vi ja om inte förr så på söndag! för då är det ingen vanlig dag nä då är det Carros födelsedag!
    puss o kram från faster mi med familj.

    SvaraRadera